Noterlik Belge Başvurularının Elektronik Ortamda Alınması ve Başvuru Sürecinin Takibi İlişkin Duyuru

1512 sayılı Noterlik Kanununun 17 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca Genel Müdürlüğümüzce düzenlenen noterlik belgesine ait başvurularının alınması ve noterlik belgesinin düzenlenmesi işlemlerinin e-Devlet kapısı vatandaş portal üzerinden yapılması,  Bilgi İşlem Genel Müdürlüğümüzün çalışmaları ve Genel Müdürlüğümüzün katkıları ile tamamlanmıştır.

22 Aralık 2025 tarihinden itibaren noterlik belgesi başvuruları yalnızca elektronik ortamdan yapılabilecek, fiziki başvurular kabul edilmeyecektir. Başvuru işlemlerinin takibi, süreç bilgileri ve sonuç görüntüleme işlemleri aynı sistem üzerinden gerçekleştirilecektir. Noterlik belgesi başvurusu yapmak isteyenlerin Bakanlığımıza vatandas.uyap.gov.tr adresinde yer alan başvuru ekranından  güvenli  elektronik  imza, e-devlet şifresi  veya mobil imza ile başvurmaları gerekmektedir.

Elektronik ortamda başvuru için başvuru kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.